Vakantieblog Italië #2

Hij liet even op zich wachten maar hij is er dan toch, deel 2 van de vakantieblog! We gingen 2,5 week naar het zonnige Italië en in deel 1 kon je al lezen hoe onze heenreis was en wat we de eerste paar dagen deden. Tijd voor deel 2!

Op vrijdag gingen we naar Verona! Dat was ongeveer een half uurtje rijden vanaf de camping en dus best goed te doen. Verona staat bekend om de arena waar opera’s gehouden worden (die hebben we overgeslagen), het balkonnetje van Romeo en Julia en natuurlijk ook gewoon om de schattige straatjes en oude gebouwen.

We vonden het een hele mooie stad! Ook wel fijn dat het niet zo gigantisch was als bijvoorbeeld Milaan waardoor we ook vrij snel weer de hitte konden verlaten. Maar zeker een aanrader als je eens in de buurt bent!

’s Avonds waren we even naar het meer gelopen om met zonsondergang wat mooie plaatjes te schieten. Ziet er toch fantastisch uit? Ik moet wel zeggen dat we vrij weinig bij het meer zijn geweest, het was een behoorlijke afdaling vanaf de camping en dus ook weer een klim terug. Ook was er bij deze camping alleen een kiezelstrand dus daar ga je ook niet even lekker liggen met je handdoekje. Maar wel mooi om ’s avonds even heen te lopen!

Op zaterdag deden we het rustig aan. Lekker chillen op de camping en zwemmen. ’s Avonds gingen we wel gezellig uit eten in Lazise en dat was heerlijk. Natuurlijk ook zo’n lekker Italiaans ijsje toe!

Ook op zondag deden we rustig aan maar we haalden wel weer een too good 2 go box in het dorp. Gebakjes? Altijd goed! Al zaten er ook weer lekkere broodjes bij. Ik nam de tijd om wat te gaan haken. Het idee was om hier een soort vestje van te maken maar ik kan je vertellen dat hij inmiddels nog steeds niet af is..

Nieuwe week, nieuwe kansen! Op maandag gingen we naar Peschiera, een dorp langs het Gardameer en iets zuidelijker. Daar was op maandag de markt maar eerlijk gezegd vonden we die best tegenvallen. De markt was niet gezellig in het dorp maar op een parkeerplaats. Gelukkig hadden ze in het dorp wel ijs!

De volgende dag besloten we heel cultureel op stap te gaan.. Naar een outlet. Wel een hele grote overigens, dus een hoop kans op mooie items. De Furla tas liet ik helaas staan, maar ik kreeg wel een vrolijk exemplaar van m’n vriend! Ook kocht ik nog wat items bij Levi’s en Adidas. Wel leuk om ook Italiaanse merken te zien!

Op woensdag gingen we weer even Lazise in. Een rondje over de markt, een leuk tasje gekocht en een lekker koffietje gedronken! Ook gelijk broodjes gehaald voor de lunch en ’s middags weer lekker rustig aan op de camping. Heerlijke vakantiedagen!

Donderdag gingen we even naar Bardolino, ook een dorpje langs het meer en boven Lazise. Qua looks best vergelijkbaar al hadden we wel het idee dat het een wat luxer/rijker dorp was. De winkels waren ook net wat duurder! We aten er wel overheerlijke tiramisu en ik zag een prachtige bloemenwinkel. Wederom wel weer een leuk dorpje om te bezoeken. Daarna hebben we lekker afgekoeld in het zwembad op de camping.

We hadden weer een paar heerlijke dagen achter de rug! Op vrijdag gingen we weer op avontuur maar dat zie je in deel 3. To be continued! En laat me vooral weten waar jij deze zomer te vinden bent of was.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.