Wat ik in een week deed #151

Yesss, we hebben vakantie! Daar was ik echt even aan toe. We zijn lekker twee weekjes vrij en afgelopen week was onze eerste week. Op vrijdag gingen we ook echt even op vakantie en ervoor deden we nog even lekker rustig aan. Benieuwd wat we zoal deden?

Op maandag stofte ik m’n Nintendo 3DS af om Animal Crossing te spelen! Ik heb het eerst op de Switch gespeeld en kon de vorige versie (New Leaf) goedkoop scoren bij Amazon. En vakantie is het perfecte moment om ermee te starten natuurlijk! Het is wel iets anders dan de Switch versie, zo kan je niet zelf je eigen meubels maken en is er een trein in plaats van een vliegtuig. Maar net zo vermakelijk!

Ik bestelde wat stationery op AliExpress en dat kwam op maandag binnen! Ik filmde een haul voor Instagram die ik later deze week deelde.

Dinsdag gingen we naar de dierentuin! We hadden nog gratis kaartjes voor Artis en het leek ons wel een goed moment om naar de dierentuin te gaan met het lekkere weer. Het was gelukkig heel rustig dus ook zeker Corona-proof. De foto’s zag je hier al!

En om zo’n dag af te sluiten is McDo wel een must! Of eigenlijk niet want ik krijg er dus altijd buikpijn van. Toch is het wel lekker!

We bestelden eindelijk een ventilator! Natuurlijk veel te laat voor de zomer van 2020 maar hier gaan we volgend jaar wel weer van genieten. Het werd een ventilator van Xiaomi, eerlijk gezegd vooral omdat hij niet al te duur was en niet al te lelijk. Stiekem dromen we nog steeds van een Dyson ventilator/luchtreiniger maar dat is echt een flinke investering die we dus nog even niet gaan doen!

Woensdag ging ik naar Den Haag om een oud-collega te bezoeken! Ze had sushi besteld en we hebben lekker buiten gewandeld met haar dochtertje. Ik vond het wel fijn om haar weer even te zien en ik had haar dochtertje überhaupt nog niet gezien dus zeker geslaagd!

Op donderdag probeerde we weer eens Too Good To Go en het was een goede winst! Tot nu toe is mijn ervaring dat bakkers vaak behoorlijk gul zijn en supermarkten juist totaal niet. Bij ons bieden meerdere bakkers de gehele dag een pakket aan van de dag ervoor wat ik wel fijn vind, want dan ben je niet gebonden aan een heel specifiek tijdsvak. De broden gaan bij ons in de vriezer en de broodjes en croissantjes zijn perfect na een paar minuutjes in de oven!

En langzaamaan was het tijd om in te gaan pakken! We hebben toch maar weer een Landal uitje geboekt. Kamperen zit er dit jaar echt niet in en naar het buitenland zagen we ook niet zo zitten..

‘s Avonds nog even lekker eten bij de schoonouders! Toch wel fijn dat ze even voor ons wilden koken en natuurlijk altijd gezellig.

Op vrijdag was het tijd om op vakantie te gaan! Halverwege stopten we even in Utrecht bij The Wall. Ik wilde nog wat betere bescherming voor skeeleren en dat kocht ik bij Decathlon. Bij Daka Sport verkopen ze blijkbaar ook gewoon Only en ze hadden deze teddy jas voor een leuke prijs. Die ging mee!

Mooi groen is niet lelijk? Een heftig huisje wel, haha! We gingen naar Landal Het Vennenbos in Noord-Brabant, dicht bij Eindhoven. We komen allebei weinig in Noord-Brabant dus dat leek me wel een leuke regio en natuurlijk lekker groen! De huisjes zijn niet al te lang geleden vernieuwd dus dat scheelt ook.

‘s Avonds aten we maar op het park en fietsten we daarna nog een rondje om een beetje het park te ontdekken. Het is een groen park en dat vind ik altijd wel mooi! Ook de omgeving is lekker groen en dus leuk om te fietsen!

Hallo herfst! Niet verkeerd als dit in je achtertuin is, toch?

Op zaterdag gingen we eerst even boodschappen doen in Bladel, wat op fietsafstand van het park lag.

En daarna naar Eindhoven! Daar was het HEEL ERG druk dus dat gaan we later deze week nog maar even doen. Ze hadden er wel een TK Maxx (mijn favo winkel) en een Miniso, een winkel vol met Chinese hebbedingetjes. Zo leuk!

We aten een lekkere pasta bij Happy Italy. Vroeger kwam ik daar echt heel vaak (in Rotterdam dan) maar ik was er al jaren niet geweest. Tegenwoordig hebben ze zelfs veel vega opties!

Bij TK Maxx scoorde ik trouwens deze jas van Michael Kors! Ik zocht al een tijdje een nieuwe “tussenjas” en dit was eigenlijk wel echt precies wat ik zocht. Ik vond hem alsnog wel wat prijzig, €90, maar hij zat toch wel mooi dus hij ging mee!

Op vakantie eet ik nog steeds m’n trouwe havermout-ontbijtje, al maakte ik er op zondag wel een extra groot feestje van met meer toppings. Lekker!

Op zondag gingen we fietsen! We gingen de grens over richting België.

Om daar natuurlijk cultuur op te snuiven in Postel..

.. Of nee, eigenlijk gingen we erheen voor de frietstraat! Die viel overigens wel een beetje tegen, het waren maar 3 kramen en de friet was niet heel bijzonder. Het was alsnog wel lekker en een leuk uitje!

Daarna fietsten we nog naar wat dorpjes en uiteindelijk stond de teller op ongeveer 40 km. Niet slecht! ‘s Avonds aten we lekker makkelijk een broodje en gingen we nog even zwemmen op het park. Er is een subtropisch zwemparadijs dus dat is genoeg vermaak!

Deze week zijn we nog even lekker vrij en lekker weg. We hebben nog niet zoveel gepland staan verder dus dat wordt lekker genieten!