Random movie reviews

Na het einde van mijn Pathé Unlimited pas zou je verwachten dat ik een stuk minder in de bios te vinden was. Maar niets is minder waar, want de laatste tijd ben ik minstens net zo vaak geweest (serieus aan het overwegen om ‘m weer opnieuw te nemen). Ik heb zoveel films gezien dat ik zelfs deze blogpost in twee delen heb moeten splitsen, haha! Benieuwd naar de eerste portie reviews? Read on!

Love, Rosie – Love, Rosie vond ik echt een super schattige film! Echt zo’n chickflick, maar dan wel eentje die net wat serieuzer is dan de meeste films. En soms ook wel een beetje treurig. Wel een film waar je denk ik echt zin in moet hebben (en met voldoende chocolade en thee moet kijken, haha), maar ik vind ‘m toch best de moeite waard. Cijfer: 7.5.

Big Hero 6 – Deze film wilde ik graag in de bios zien, maar hij draaide hier in de buurt alleen maar in het Nederlands. Dan maar gewoon thuis kijken! Een film die is zoals veel animatiefilms van Disney: lief en grappig, maar ook met een best serieuze laag erin. Ik vond ‘m heel vermakelijk! Het is wel meer een actiefilm en niet echt te vergelijken met bijvoorbeeld Tangled (natuurlijk heb ik die ook gezien haha), maar alsnog wel tof. Cijfer: 7,5.

Into The Woods – De trailer van deze film had ik al meerdere keren in de bioscoop gezien en hoewel het me niet een film leek die ik perse in de bios wilde zien, was ik er wel benieuwd naar. Ik keek ‘m dan ook onder een dekentje achter m’n laptop. Ik vond ‘m best leuk en een stuk spannender dan ik had verwacht! Het enige irritante vond ik zelf dat het een musical is, dus ongeveer 80% is gezongen. Gelukkig was het niet zo erg als bij Les Misérables en vond ik het dus niet zo storend. Er zitten wel toffe actrices in, zoals Meryl Streep, Anna Kendrick en Emily Blunt! Maar kijk de trailer, dan heb je denk ik al snel genoeg door of het iets voor jou is of dat je het beter kunt vermijden ;). Cijfer: 7.

Insurgent – Insurgent zag ik in hartje Londen en dat maakte het toch wel speciaal! Maar het zorgde er tevens voor dat ik me maar de helft van de film kan herinneren, omdat ik zo moe was toen haha. Ik vond de film wel heel tof en lekker spannend, al was deel 1 wat mij betreft nog net wat beter. Cijfer: 7,5.

Kingsman: The Secret Service – Kingsman heb ik niet 1 maar zelfs 2x gezien, beide keren in de bioscoop. En dat vond ik helemaal niet zo erg! Kingsman is lekker Brits met goede acteurs en een spannend verhaal. En met leuke humor! Ook de manier van filmen vond ik tof, zeker tijdens de vechtscènes. Deze film is wat mij betreft zeker het bekijken waard. Cijfer: 8,5.

American Sniper – Best een heftige film is American Sniper. Niet eens perse de meeste scènes, maar wel vooral het einde waarbij je er dus achter komt dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Normaal ben ik totaal geen fan van oorlogsfilms, maar deze film trok ik toch nog prima. Waarschijnlijk omdat het niet de nadruk legt op het vechten en de oorlog zelf, maar meer op de relaties tussen de verschillende personages. Heftige en toch interessante film! Cijfer: 7,5.

Heb jij een van de films gezien? Laat me zeker weten wat je ervan vond!

Verder Bericht

Vorige Bericht