Random movie reviews

De laatste tijd heb ik veel, heel veel films gezien. Het hebben van een Pathé Unlimited kaart en een Netflix abonnement helpt daar nou eenmaal natuurlijk heel goed bij, haha. En dus ga ik jullie geen reviews geven van alle films die ik de afgelopen tijd heb gezien aangezien dat een heel boekwerk zal worden. Maar wel van de films die ik het meest tof of indrukwekkend vond!

Gone Girl – En Gone Girl is daar zeker weten eentje van. Een film waarvan ik niet echt wist wat ik kon verwachten en dat is maar goed ook. Want hoe minder je van deze film weet, hoe beter hij is. Er zit namelijk een huge plot twist in die het verhaal juist heel sterk maakt. Vooral niet teveel over bekijken en lezen dus, en gewoon de film gaan zien! Cijfer: 8.5.

The Maze Runner – Deze film zag ik niet 1 maar zelfs 2x in de bioscoop. Niet omdat hij nou zo wauw en geweldig is hoor, maar omdat meerdere mensen met me erheen wilde haha. Maar hij is zeker niet slecht! Het begin had van mij wel iets vlotter gemogen en het einde kwam eigenlijk net iets later dan op het perfecte cliffhanger moment, maar hij is wel lekker spannend en vermakelijk. Cijfer: 7.5.

John Wick – Van John Wick dacht ik mwah, het zal wel. Maar hij was tof! Lekker veel actie, lekker veel vechtscènes, lekker veel spanning. En de film heeft toch ook wel weer iets schattigs, aangezien John wraak gaat nemen op de zoon van een maffiafamilie nadat die zijn puppy dood maakt tijdens een inbraak. Kjoet! Of ben ik heel raar? 😉 Natuurlijk zit er ook wel een dieper verhaal achter, aangezien John vroeger in de maffiawereld actief was en met veel pijn en moeite heeft geprobeerd uit de wereld te ontsnappen. En er nu toch weer in terug besluit te gaan.. Cijfer: 8.

Gooische Vrouwen 2 – Afgelopen weekend ging ik traditiegetrouw met m’n moeder naar Gooische Vrouwen. Deel twee deze keer, en stiekem was het toch wel weer heel leuk. Nou ja vooral best zielig haha, want het leven in het Gooi gaat niet bepaald over rozen. Natuurlijk steunen de vier vriendinnen elkaar ook nu weer door dik en dun. Zeker gaan kijken als je deel I ook best leuk vond! Cijfer: 7.5.

Hunger Games Mockingjay Part 1 – Als je eenmaal begint met het kijken van The Hunger Games moet je het natuurlijk ook wel afmaken, en dus zat ik al snel nadat deel 3.1 uit kwam in de bioscoop klaar om ‘m te bekijken. Wat ik ervan vond.. Ik ben er nog niet helemaal uit. Het is even wat anders dan de eerste twee delen aangezien er nu geen Hunger Game is waar de hoofdrolspelers aan mee moeten doen. En ik heb de boeken al gelezen dus dat maakt het verhaal net even wat minder verrassend. Maar hij doet zeker niet onder voor de vorige delen! Cijfer: 7.5.

Interstellar – Films over sterrenstelsels en ruimtereizen trekken me meestal niet echt, maar Interstellar was zo slecht nog niet. In tegendeel – naast dat er ongelofelijk mooie beelden in zitten, is het ook zeker een goede film met een bijzonder verhaal. Op sommige stukken wel net iets te sciency (zeker als ze het over zwarte gaten en wormholes en nieuwe dimensies gaan hebben), maar misschien dat ik het nog wat beter snap als ik hem opnieuw kijk. In ieder geval zeker een bijzondere film en een aanrader! Cijfer: 8.5.

Heb jij ook een of meerdere van deze films gezien? Wat vond jij ervan?

1. Ik heb The Maze Runner en The Hunger Games gezien! Ik vond The Maze Runner wel echt heel spannend; de boeken had ik nog niet gelezen. Dus dat vond ik wel echt heel goed! En de Hunger Games vond ik ook heel goed gedaan 🙂

2. Ik vind het zo jammer dat ik The Maze Runner heb gemist in de bioscoop! Interstellar vond ik best wel leuk. Ik kijk nu uit naar de kerstvakantie want dan is het tijd voor The Hobbit!

3. Leuke revieuws! ook wel mooi uiteenlopende films( qua thema)
    Vond de mazerunner wel heel toff ( wat ik niet had verwacht haha, mijn vriend wilde hem graag zien)

Gone girl vond ik eerlijk gezegt een beetje tegenvallen, iedereen vond hem zo fantastisch maar vond dat dat er in de film niet goed uitkwam. Vind inderdaad wat je zegt het verhaal ontzettend goed bedacht, denk ook dat het boek echt fan-tas-tisch is.

Ben ook naar gooische vrouwen geweest ( met de verjaardag van mijn schoonmoeder) Het is niet mijn soort film, heb ook nooit de serie gekeken maar kan begrijpen dat het een super leuke film is.

Hopelijk lijk ik nu niet te negatief, want zo bedoel ik het zeker niet;)
    Je andere aanbevelingen ga ik zeker kijken, Ben benieuwd!!

xx

4. ik heb ze bijna allemaal gezien behalve intersellar want die lijkt me niet zo leuk en hoor dat ie best langdradig is en the hunger games heb ik nog nooit gezien dus .. hèhè..

5. The Hunger Games ben ik ook gaan zien en die vond ik echt geweldig! De beste film van de 3! The Maze Runner en Gone Girl wil ik ook echt nog zien. Ik heb wel het boek gelezen, van Gone Girl dan! Vrij bizar, maar wel super goed! 🙂

6. Ik heb van deze films alleen de Mazerunner nog maar gezien. Ik had daar eigenlijk heel weinig van verwacht maar vond het uiteindelijk toch wel een hele toffe film. Gooische Vrouwen en de Hungergames staan ook nog op mijn bioscooplijstje.

Ik heb Dumb & Dumber to onlangs in de bios gezien. Heel flauw maar stiekem ook wel een beetje grappig. De laatste film die ik in de bioscoop zag was Fury, daar was ik heel erg van onder de indruk.