Book reviews – The Circle, Easy & Elixer

The Circle begon wat mij betreft eigenlijk best goed – het onderwerp is voor mijn gevoel behoorlijk actueel en relevant voor deze tijd en bovendien was het voor mij best makkelijk om me in te leven in de hoofdpersoon door haar leeftijd. Ik werd best snel in het verhaal getrokken en tot ongeveer op de helft vond ik het leuk om te lezen. Maar daarna begon ik me langzaam een beetje te ergeren aan dat Mae overal maar in mee gaat en het verhaal bovendien een beetje diepgang mist. Het boek las prima weg, maar de schrijver had denk ik meer uit het onderwerp kunnen halen en het boek nog net wat “volwassener” kunnen maken! Cijfer: 3/5.

Easy is een typisch young adult boek, maar dit soort boeken vind ik vaak wel leuk om te lezen omdat je er makkelijk doorheen komt! Van Easy had ik niet zoveel verwacht, maar eigenlijk was het verhaal door de onderwerpen die behandeld worden (verkrachting, moord) en de manier waarop het geschreven is juist heel erg volwassen. En toch ook weer op zo’n manier gebracht dat het niet te zwaar wordt, en je moeiteloos in het verhaal gezogen wordt. Van de drie boeken die ik gelezen heb is dit zeker de beste! Cijfer: 4/5.

Elixer is geschreven door Hilary Duff en daarom wilde ik het boek eigenlijk wel eens lezen. Van tevoren wist ik alleen niet echt waar het over ging, en toen het ineens switchte van een omschrijving van een soort IT girl droomwereld naar een verhaal over een magisch elixer waar je eeuwig leven mee zou kunnen krijgen had ik even een huh-momentje, haha. Tot ongeveer op driekwart van het verhaal vond ik het echter nog best oké en spannend om te lezen. Maar ik vond het jammer dat juist het meest spannende deel, het einde waar je veel te weten komt over hoe het nu echt zit, in een paar pagina’s gepropt was. Daar wordt heel snel er doorheen gegaan, terwijl ik juist daar wel iets meer diepgang in wil en het wel wat meer pagina’s mag zijn! Over het algemeen vond ik het verhaal oké, maar niet perse een aanrader. Cijfer: 3/5.

Heb jij de laatste tijd nog leuke of goede boeken gelezen?

Verder Bericht

Vorige Bericht