Random movie & serie reviews

Frozen – Stiekem houd ik nog altijd heel veel van Disney animatiefilms en Frozen wilde ik dus eigenlijk ook wel zien. En ik vond ‘m leuk! Hij deed me wel denken aan Tangled, niet zozeer qua verhaal maar vooral qua beelden en karakters. En natuurlijk aan de random liedjes die gezongen werden en het happy end ;). Maar ik vond ‘m leuk en vermakelijk! 8 – typisch Disney en daarmee leuk!

The Help – The Help had ik al eens eerder gezien, alleen kwam ik toen niet verder dan het eerste halfuur. Ik zag ‘m op Netflix staan en besloot hem toch nog maar een kans te geven, aangezien hij wel goede reviews krijgt en ik fan ben van Emma Stone, die erin speelt. Deze keer zag ik ‘m wel helemaal, al moet ik zeggen dat ik hem alsnog erg lang vond. Maar ook wel weer goed – het verhaal is goed neergezet en, er vanuit gaande dat het redelijk op de waarheid gebaseerd is, ook zeker indrukwekkend. 7,5 – een beetje te lang(zaam), maar een goed verhaal!

GBF – Iets heel anders is natuurlijk deze typische meidenfilm! Maar daarmee niet minder leuk, haha. Ik vond hem zeker vermakelijk en de acteurs en actrices ook leuk gekozen. Het doet me een beetje denken aan zo’n typisch MTV programma (zoals Awkward) meets Disney Channel. Gewoon leuk om te kijken! 7,5 – vermakelijk en grappig!

Orphan Black – Op aanraden van een vriendin ging ik deze serie kijken, wat ook nog eens lekker makkelijk ging aangezien het eerste (en tot nu toe enige) seizoen op Netflix staat. De serie vond ik heel tof en eigenlijk best goed! Goed verhaal, goede acteurs en dat het seizoen niet zoveel afleveringen had (13 geloof ik) is voor mijn spanningsboog ook wel prettig. Ik kijk nu al uit naar seizoen 2! 8 – goede serie, goede balans tussen spanning en verhaal!

De gelukkige huisvrouw – Op Netflix staan ook aardig wat Nederlandse films waar ik doorgaans niet zo’n fan van ben. Sowieso omdat in elke film zo’n beetje dezelfde acteurs zitten haha, maar ook omdat ik de verhaallijnen en het acteerwerk vaak matig vind. Bij deze film viel dat echter nog best mee. Ik weet wel weer extra zeker dat ik geen kinderen wil, haha. 7,5 – verrassend goed voor een Nederlandse film!

Achtste groepers huilen niet – Ik keek echter nog een Nederlandse film, wederom omdat hij op Netflix stond ;). Maar ook omdat dit een van boeken was die toen ik jong was best veel indruk op me maakte. Ik was dus eigenlijk wel benieuwd hoe ze het boek hadden vertaald naar een film! En eigenlijk wel goed. De personages kwam aardig overeen en ook bij de film moest ik stiekem een beetje huilen bij het einde ;). 7,5 – jong en grappig maar evengoed best meeslepend!

Inside Llewyn Davis – Toen ik de trailer van deze film zag was ik eigenlijk al verkocht want leuke man + kat + folk muziek. En gelukkig viel de film ook niet tegen! Het is geen mega spannende film, maar eentje die op een prettige manier lekker rustig voort kabbelt. Eigenlijk een perfecte zondagfilm! 8 – heerlijk rustgevend maar zeker niet saai!

The Killing – Nog een serie waar ik lekker snel door het eerste seizoen bij ben gegaan! Wel ben ik niet helemaal onder de indruk ervan moet ik zeggen. Ik wilde het uiteindelijk wel afkijken om erachter te komen wie nou de dader was van de moord die je in aflevering 1 te zien krijgt en de opbouw daarin vond ik wel goed gedaan. Maar ik ergerde me wel een beetje aan de twee hoofdrolspelers, haha. Aan seizoen 2 ben ik dan nog niet begonnen, al kijk ik dat misschien wel een keer als ik ze snel achter elkaar kan zien! 7 – verhaal best goed, acteurs iets minder.

The Grand Budapest Hotel – Deze film zag ik laatst in de bioscoop en eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik ervan vond, haha. Grappig wel, en heel leuk gemaakt. Het verhaal zelf is een beetje apart haha, maar hoe ze de karakters neer hebben gezet is wel erg tof gedaan en de manier van filmen ook. Daarom is het zeker wel een aanrader! 8 – op een positieve manier apart!

Heb jij de laatste tijd nog leuke series of films gezien?