Book reviews

Een echte lezer kan ik mezelf niet noemen, maar ik vind het wel leuk om een boek te lezen terwijl ik onderweg ben in het OV. Bij voorkeur een ebook op m’n telefoon, omdat ik losse boeken meesleuren echt heel onhandig vind haha. De laatste tijd heb ik vier boeken gelezen en het leek me wel leuk om jullie kort wat over deze boeken te vertellen. Lees vooral verder om meer te weten te komen!

Het eerste boek is het enige Nederlandstalige boek wat ik gelezen heb, maar ook het boek waar ik het snelst doorheen gegaan ben. Isa Hoes heeft een boek geschreven over haar leven met Antonie Kamerling – haar echtgenoot die jarenlang gekweld werd door depressieve gedachten, en uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd. Een best heftig maar toch ook “mooi” verhaal, omdat het boek niet alleen een kijkje geeft in de zware momenten maar natuurlijk evengoed in de mooie momenten die ze samen hadden. Ik las er snel doorheen en ik heb zeker geen spijt dat ik hem gelezen heb, maar ik moet wel zeggen dat ik soms wat diepgang miste. Nu komt dit denk ik ook doordat het natuurlijk geen fictie is maar de realiteit, maar ik merkte wel dat het me soms stoorde. Alsnog wel een aanrader om te lezen! Rating: 3/5

Mijn favoriet van de vier boeken die ik gelezen heb is denk ik deze, over een autistische jongen die al zijn angsten overwint om erachter te komen wie de hond van de buurvrouw heeft vermoord. Ik vond het een interessant kijkje in hoe een autistisch persoon denkt en kijkt, al weet ik natuurlijk niet in hoeverre het ook de realiteit is. Maar ik denk dat het aardig klopt, en daarom wel best leerzaam is om te lezen. Maar het verhaal is ook gewoon leuk opgezet en op sommige stukken nog best spannend! Rating: 5/5

Het derde boek wat ik las heet Dare Me en is echt gericht op teenagers in Amerika, bij voorkeur de cheerleaders. De hoofdrolspelers in het verhaal zijn namelijk cheerleaders, maar blijken een stuk minder gezellig en aardig te zijn in het echt. Op zich leek het me wel een leuk en spannend boek, maar ik vond hem best matig. Het duurde vrij lang voordat het verhaal echt spannend werd en hij las niet echt lekker rap door. Ik vond hem niet perse heel slecht, maar ook niet al te denderend dus. Rating: 3/5

Het laatste boek lijkt als je de titel ziet nou niet al te leuk, maar ik vond hem juist wel grappig! De jongen gaat met een heleboel weerstand in behandeling na een mislukte zelfmoordpoging, en bekritiseert de dingen die hij daar moet doen op een best humoristische manier. Op een gegeven moment komt er echter een omslag in zijn houding (wat heel cliché klinkt haha, maar dat valt wel mee) en veranderen er wel allerlei dingen, en kom je er ook achter waarom hij de poging heeft gedaan. Ik heb ook dit boek lekker snel doorgelezen, en vind het een aanrader! Rating: 4/5

Heb jij een van deze boeken gelezen? Wat vond jij ervan? Of heb je nog aanraders voor me? Let me know!

Verder Bericht

Vorige Bericht