Random movie & serie reviews

The Hunger Games: Catching Fire – Het eerste deel van The Hunger Games vond ik awesome en ik moest dus wel naar het tweede deel! En gelukkig viel hij zeker niet tegen. Spannend, mooi, volgde aardig goed het boek en werd precies op die momenten dat je begon te denken dat het best een lange film was weer spannend. Wel eerst deel 1 kijken, maar zeker een aanrader! 8,5 – loved it!

Winter’s Bone – Jennifer Lawrence speelt niet alleen in The Hunger Games films, maar ook in Winter’s Bone. Daardoor wilde ik hem eigenlijk ook wel zien, en gelukkig was hij te vinden in het Netflix assortiment! Maar helaas, zo geweldig vond ik hem niet. Mooi gefilmd en goed geacteerd wel, maar het verhaal zelf vond ik echt saai en nietszeggend, en had voor mijn gevoel niet echt een duidelijke boodschap. Jammer! 6,5 – wel wat goede punten, maar overall nogal matig

Fringe – Een vriendin van me raadde me de serie Fringe aan. Van dezelfde makers als Lost, en met lekker veel weird shizzle. En ik vind het wel tof! Het is een beetje als CSI – maar dan met een raar incident in het begin en vaak iemand die bijna dood gaat aan een mysterieus iets. Gedurende de aflevering proberen ze uit te vinden wat dit is en hoe het opgelost kan worden, maar er is ook een groter verhaal in de serie. Oké super vaag haha, maar als je van mysterie houdt is het zeker een aanrader! 8 – verslavend!

Prisoners – Ik moest en zou deze film zien en uiteindelijk kreeg ik Nadine meegesleurd. En oeh, it was worth it! Het is zeker geen leuke film maar wel een hele goede. Lang wel, maar super spannend en meeslepend. En behoorlijk freaky op sommige stukken, maar wel echt met meesterlijk acteerwerk. Ik vond het een heftige film, dus misschien is hij niet voor elk moment geschikt ;). 8,5 – super goed en spannend!

Precious – Deze film vond ik op Netflix en hij leek me best leuk.. Maar leuk was hij niet. Heftig, confronterend, en zeker als je je bedenkt dat dit verhaal voor een heleboel jongeren de realiteit is. Ik heb wel het idee dat het verhaal nog wat beter neergezet had kunnen worden en ik denk dat ik hem door de heftigheid niet zomaar weer opnieuw zou kijken, maar ik denk dat het voor veel mensen geen kwaad kan om hem in ieder geval een keer te kijken. 7,5 – heftig, maar op een bepaalde manier inspirerend

2 Broke Girls – Iets héél anders dan de heftige films hierboven is de serie 2 Broke Girls. Ik volg het al een tijdje en vind het zo grappig! Het moet wel echt jouw soort humor zijn denk ik wil je dit leuk vinden, maar ik denk dat genoeg mensen dit soort humor met mij delen. 8 – ronduit vermakelijk en grappig!

Inside Llewyn Davis – Deze film is saai. Heel saai. Maar niet vervelend saai, meer gewoon lekker rustig voortkabbelend saai. Er gebeurt niet bijzonder veel, maar toch kon ik genieten van het verhaal en de muziek, de schattige kat, en de sfeer in de film. Een perfecte film voor een druilerige zondag. 8 – prettig saai

American Horror Story – Over deze serie heb ik jullie al weleens wat verteld. Inmiddels heb ik het hele eerste seizoen gezien en ik vind het wel tof. Minder eng dan ik had verwacht, maar een paar stukjes zijn echt eng en dan nog steeds niet echt freaky (maar ik vind andere dingen meer eng dan bijvoorbeeld een lijk of wat bloed). Ik ben wel heel erg benieuwd naar seizoen 2! 7,5 – vermakelijk, maar niet zo eng als verwacht

Een boel reviews deze keer, maar aangezien ik er vanuit ga dat een boel van jullie nog een lekker weekje vakantie hebben en dus genoeg tijd om te verspillen aan het kijken van series en films, hoop ik dat er wat dingen bij zitten die jullie wel kunnen gaan kijken. En mocht je toevallig ook iets van het lijstje hierboven gezien hebben – laat me zeker weten wat jouw mening erover was!

1. Precious en The Hunger Games wil ik nog heel graag een keertje kijken! Precious hebben we nu ook thuis, nu The Hunger Games nog! Volgensmij ben ik een van de weinige die deel 1 nog niet heeft gezien 😛

2. Ik heb hiervan alleen Catching Fire gezien, maar die vond ik natuurlijk ook helemaal super 😀 Mijn vader was naar Inside Llewyn Davis geweest en zijn commentaar lijkt best wel op dat van jou, haha!

3. Precious heb ik nog in m’n te kijken lijst staan bij Netflix… dus die ga ik binnenkort ook eens bekijken. Een 7,5 is een nette score. Ik heb ook American Horror Story gekeken en ben hongerig naar meer… ik vond ’t een boeiende serie, niet echt eng maar wel interessant.