Random movie reviews

De laatste tijd heb ik veel, heel veel films gekeken! Dit komt vooral doordat ik ze nu makkelijk op mijn tablet kan kijken, en dus heb ik daar laatst een heleboel films op gezet die ik nog graag wilde zien. Benieuwd welke films ik inmiddels al heb gezien en wat ik ervan vond? Lees vooral verder!

Detachment – Een hele tijd geleden had ik een trailer gezien voor deze film en toen dacht ik, oeh die wil ik zien! Maar daarna was ik hem vergeten… Gelukkig herinnerde Lotte me eraan met haar film reviews en dus heb ik hem daarna eindelijk wel gekeken. En ik vond hem super goed! Het is wel een beetje zo’n arthouse ish film dus het verhaal is behoorlijk heftig en sommige stukken wat vaag, maar uiteindelijk valt alles op zijn plek. Echt een aanrader! 8,5 – indrukwekkend, heftig, goed gespeeld

Hansel & Gretel Witch Hunters – Ook deze wilde ik eigenlijk destijds in de bios zien, maar daar was ik te laat voor. Nu heb ik hem toch gekeken en ik vond hem wel vermakelijk, lekker veel actie! Wel klopt er natuurlijk geen drol van dat je ergens in de Middeleeuwen ineens met ultramoderne wapens op heksen gaat jagen, maar het had wel wat haha. En ik vind de acteurs die Hansel en Gretel spelen wel tof! 7,5 – vermakelijk, vol met actie, béétje ongeloofwaardig

The Invasion – Ik weet niet hoe ik op deze film kwam en ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het was best spannend op het eind, maar ik miste soort van waarom ze besmet werden en ik heb wel betere films gezien in dit genre. 6,5 – mwah, kan beter

Warm Bodies – Ik heb een stuk van het boek gelezen, maar eigenlijk wilde ik liever de film zien haha. En ik vond ‘m leuk! Het is niet zo’n typische zombiefilm waarbij iedereen gebeten wordt en de hele wereld vergaat, maar het begint eigenlijk bij dat het al helemaal normaal is dat de helft van de bevolking zombie is. Ze kunnen soort van met elkaar praten en gaan af en toe naar de mensen toe om te jagen, tot R. ineens verliefd wordt op een van de meisjes die hij tegen komen. Ik ga niet teveel verklappen, maar ik vond hem grappig en schattig en een stukje ook spannend, een fijne mix! 8 – niet cliché, wel een leuk verhaal

So Undercover – Eerlijk? Best vermakelijk, haha. Miley Cyrus speelde wel een slechte versie van een James Bond, maar ik heb de film eigenlijk wel met plezier gekeken. Gewoon lekker simpel, lekker girly, een heel klein beetje spannend. 7 – leuk voor een meidenavondje!

Life Of Pi – Een hele hype was er destijds om deze film, maar iets hield me tegen om hem te kijken. En toen ik hem aan het kijken was begreep ik wel waarom… Hij is lang, het einde is wel spannend maar het begin trok niet echt mijn aandacht. Maar hij is vooral lang, en dat merk je ook echt. Ik ben wel blij dat ik hem gezien heb (voor mijn gevoel moest dat wel haha), maar mwah. 7 – ik snap de hype, maar het sprak me niet aan

The Little Mermaid – Weet je wat best erg is? Dat ik vroeger bijna geen enkele Disney film heb gezien! Ik weet niet waarom.. Of nou ja, op mijn zesde keek ik Jurrassic Park in plaats van Sneeuwwitje, dat zal er vast iets mee te maken hebben gehad haha. Ik keek dus laatst voor het eerst The Little Mermaid, maar zelfs op mijn leeftijd was het best leuk haha. En als je je bedenkt dat hij uit 1989 komt, dan verbaas ik me toch over de kwaliteit van de beelden en van de muziek! 7,5 – moet je wel gezien hebben wegens opvoedkundig verantwoord

Oz The Great and Powerful – Nog meer Disney, maar dan modern. En ik moet zeggen dat deze film het volgens mij meer moest hebben van de special effects (en van het 3D in de bios), want ik vond ‘m verder niet zo geweldig. Op een of andere manier was het verhaal zelf niet sterk, of in ieder geval niet sterk uitgevoerd. En wederom is hij behoorlijk lang, wat je toch wel merkt als het verhaal je niet echt erin trekt! 6,5 – meh, moet teveel hebben van de effecten

Waiting for Forever – HOE schattig was deze film?! Echt, awh! De jongen is schattig, het verhaal is schattig, maar toch is het niet te zoetsappig en komen er tussendoor ook serieuze (familie)problemen langs. Of ik het echt een meidenfilm voor een gezellig avondje vind… Nou, een bepaald stuk was wel zo zielig dat ik zelfs een traantje moest laten haha. 8,5 – fijne film, girly en jong maar serieus tegelijkertijd

Intouchables – Deze film heb ik gisterenavond gezien, ik wilde hem al een tijd kijken maar het kwam er steeds niet van. Zonde, want hij was geweldig! Van alle films die ik de laatste tijd heb gezien was dit toch wel de beste, en Detachment als sterke tweede. Intouchables was grappig, meeslepend, inspirerend en alles bij elkaar echt goed. Aanrader! 9 – grappig en meeslepend tegelijkertijd en vooral steengoed

Heb jij de laatste tijd nog goede en/of leuke films gezien?

Verder Bericht

Vorige Bericht