To organize my life..


Hoewel ik misschien niet al te chaotisch lijk.. Ben ik dat best wel. Ik heb geen agenda, ik maak weinig lijstjes en ik probeer zoveel mogelijk maar simpelweg te onthouden. Negen van de tien keer is dit een succesvol plan.. En de tiende keer vergeet ik een essentieel ding waardoor ik gelukkig vooralsnog niet in huge problemen ben gekomen, maar er komt zeker een dag dat ‘t wel zal gebeuren.. What to do? Organize my life!


En dus ben ik de laatste weken wat meer van het plannen, opschrijven en afvinken. Ik heb een notitieboek opgeofferd voor le blog en hierin schrijf ik alle ideeën op (met een rondje ernaast zodat ik het kan afvinken als ik ‘t geschreven heb), plus alle dingen die ik nog moet doen (zoals mensen terugmailen). Wat betreft het schrijven zelf ben ik overigens wel best georganiseerd, ik schrijf veel vooruit en plan zo dat er niet teveel nagellak achter elkaar online komt, haha! Maar ik heb vaak zat van die momenten dat ik wel wil bloggen, maar geen goed idee kan bedenken. En dan vind ik het toch wel handig om een lijstje te hebben liggen!


En die agenda.. Die is er nu ook weer. Maar dan in m’n telefoon! Ik moet wel zeggen dat ik de standaard Android agenda echt heel vervelend vind, omdat je niet in 1 oogopslag een hele week ziet maar steeds naar beneden moet scrollen. Voor echte to do lijstjes gebruik ik de app Colornote, waarmee je een soort sticky notes op ‘t hoofdscherm kan doen en makkelijk de belangrijkste dingen op kunt schrijven en af kunt strepen! Maar misschien moet ik nog maar op zoek naar een fijne app als agenda die wat overzichtelijker is.

Helaas is er nog 1 puntje van verbetering nodig… Ook echt doen wat er op een to do lijstje staat haha! Uitstellen is m’n middle name en dat is echt een slechte eigenschap van mezelf. Hoe zorg jij ervoor dat je georganiseerd blijft en geen belangrijke dingen mist?