To organize my life..


Hoewel ik misschien niet al te chaotisch lijk.. Ben ik dat best wel. Ik heb geen agenda, ik maak weinig lijstjes en ik probeer zoveel mogelijk maar simpelweg te onthouden. Negen van de tien keer is dit een succesvol plan.. En de tiende keer vergeet ik een essentieel ding waardoor ik gelukkig vooralsnog niet in huge problemen ben gekomen, maar er komt zeker een dag dat ’t wel zal gebeuren.. What to do? Organize my life!


En dus ben ik de laatste weken wat meer van het plannen, opschrijven en afvinken. Ik heb een notitieboek opgeofferd voor le blog en hierin schrijf ik alle ideeën op (met een rondje ernaast zodat ik het kan afvinken als ik ’t geschreven heb), plus alle dingen die ik nog moet doen (zoals mensen terugmailen). Wat betreft het schrijven zelf ben ik overigens wel best georganiseerd, ik schrijf veel vooruit en plan zo dat er niet teveel nagellak achter elkaar online komt, haha! Maar ik heb vaak zat van die momenten dat ik wel wil bloggen, maar geen goed idee kan bedenken. En dan vind ik het toch wel handig om een lijstje te hebben liggen!


En die agenda.. Die is er nu ook weer. Maar dan in m’n telefoon! Ik moet wel zeggen dat ik de standaard Android agenda echt heel vervelend vind, omdat je niet in 1 oogopslag een hele week ziet maar steeds naar beneden moet scrollen. Voor echte to do lijstjes gebruik ik de app Colornote, waarmee je een soort sticky notes op ’t hoofdscherm kan doen en makkelijk de belangrijkste dingen op kunt schrijven en af kunt strepen! Maar misschien moet ik nog maar op zoek naar een fijne app als agenda die wat overzichtelijker is.

Helaas is er nog 1 puntje van verbetering nodig… Ook echt doen wat er op een to do lijstje staat haha! Uitstellen is m’n middle name en dat is echt een slechte eigenschap van mezelf. Hoe zorg jij ervoor dat je georganiseerd blijft en geen belangrijke dingen mist?

  1. Leuk artikel! Ik ging laatst allemaal
    Amerikaanse organize filmpjes kijken en die zijn echt goed! Ze geven je goede tips, zowel voor thuis als op school. Inmiddels ben ik goed georganiseerd ^^

  2. Ik hou van plannen! Ik heb een grote agenda en daarin schrijf ik álles! Ook heb ik een weekplanner voor mijn site, hierin maak ik een planning voor een week, met alle ‘to-do’ dingen, zoals foto’s maken enzo.
    Dat werkt voor mij echt het beste! Als ik iets niet opschrijf, vergeet ik het!

  3. Herkenbaar issue! Volgens mij vergt zoiets ook gewoon veel oefening en jezelf er toe dwingen om lijstjes bij te gaan houden. Zelf werk ik wel gestructureerd, love lijstjes waar je vinkjes voor kan zetten. Ik gebruik alleen geen agenda op mijn telefoon, dat is toch nog te weinig overzicht. Ik gebruik gewoon een agenda op papier! Vaak helpt het bij mij om op die lijstjes ook met kleurcodes voor belangrijkheid of categorie ‘to do’ te werken.

  4. Waarom verbaast het me ook bijna niet dat jij niet zo georganiseerd bent? :’) lol. En voor de rest tja, bij mij is het niet zo ingewikkeld nu. Heb niet veel te doen – school, blog, vervelen that’s it -, dus veel tips en ervaring dingen kan ik je niet geven, sorry. 🙁 Sowieso merk ik dat ik met to-do-listjes écht nuttig mijn tijd besteed, als ik dat niet doe, dan ben ik net zo nuttig als een slak of zo. Blegh.
    Veel succes Mayo, but ik kan je niet helpen. 🙁

  5. Ik zet het altijd in mijn agenda. Niet op mijn telefoon, dat heb ik al vaker geprobeerd maar dat werk bij mij niet. Als ik het in mijn agenda heb geschreven weet ik het vaak uit mijn hoofd wel maar als geheugensteuntje schrijf ik er toch alles in =)

  6. Ik heb gewoon ouderwets een agenda. Die ligt altijd op mijn bureau, en als ik weg moet gooi ik heb in mijn tas. Zo kan ik belangrijke dingen meteen opschrijven.
    Ik heb er trouwens een van moleskine, die is ideaal. Links een pagina met de 7 dagen van de week, recht een pagina voor notities. Hier maar ik atijd een to-do lijstje (mailen, bellen, kopen etc).

  7. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk te onthouden. Een papieren agenda heb ik niet, maar een aantal dingen die ik écht niet mag vergeten heb ik in mijn agenda op mijn telefoon

  8. Ik maak een to-do lijstje in mijn iPad en heb daarnaast een notitieboekje waar ik al mijn ideeen en zo in opschrijf. Ik moet echt geordend blijven, anders wordt ik onrustig, lol.

  9. Leuk geschreven!
    Ik herken het.. dan heb ik zoveel ideetjes, recepten, blogartikeltjes enz in mijn hoofd en schrijf ik het niet op -.-
    Gelukkig gebruik in nu op mijn iPod de moleskine app, Superhandig en overzichtelijk. En ik heb een agenda van de Bruna waar ik alles in plan Hihi
    xxxx

  10. Heel erg herkenbaar! Zelf probeer ik ook alles te onthouden en dan vergeet altijd net dat ene dingetje. Ik probeer nu ook wat georganiseerder te werk te gaan en heb daarom een paar schriften gekocht waar ik zoveel mogelijk in probeer op te schrijven.

  11. Ik probeer wel vanalles te organiseren enz. maar dat mislukt heel vaak 🙁 Ik plan ook in op mijn telefoon in de eigen agenda maar ook op wunderlist! wunderlist.com is een app maar ook een site, je kan daar to-do lijstjes maken, maar ook dingen inplannen 😀
    Succes er mee ^^

  12. Ik denk dat ik ook maar eens moet beginnen met mijn wat meer organiseren. Ook met school zou dat handig zijn, omdat ik meestal onder de les er achter kom dat we iets hadden moeten maken. Dus goed mijn agenda bijhouden zou me ook nog eens heel wat uurtjes nablijven schelen, haha!
    Wat bloggen betreft, ik heb ook een notebook voor alles wat met bloggen te maken heeft: Ideeën, planningen etc. Hartstikke handig!

  13. Heeeeel herkenbaar, ik ben zelf ook echt een chaoot. Ik probeer soms een notitieboek bij te houden, wat een paar dagen lukt en dan vergeet ik het weer. In m’n telefoon zet ik alleen de meest belangrijke dingen 🙂

  14. Wat een goede verandering! Zelf maak ik echt overal lijstjes van.. Mijn agenda neem ik ook overal mee naar toe want zonder een agenda raak ik m’n overzicht echt kwijt.

  15. Ik gebruik een agenda, heb het nodig om m’n werkdagen in te schrijven en zo zie ik meteen wanneer ik vrij heb. Ik gebruik het eigenlijk voor alles, wanneer er een nieuwe aflevering/film uitkomt, afspraken met vrienden, bezoekjes schoonheisdspecialist, verjaardagen, … Kan niet zonder mijn agenda!

  16. Tip: Gebruik de Gmail-agenda op je telefoon, ik heb de widget daarvan op een homescreen staan en dan zie je de hele maand in één oogopslag. Ik heb op mijn computer ook gekoppeld aan mijn Outlook-agenda dus waar ik ook ben, als ik iets in mijn agenda zet dan synchroniseert hij dat met mijn agenda op mijn computer.

    Ik heb trouwens ook pas sindskort een digitale agenda hoor 🙂 had altijd een moleskine voor 18 maanden maar die loopt in december af, en ze hebben geen 18 maanden agenda die in januari begint. Dus dan maar zo!

    1. Oh slim ja, die agenda gebruiken in plaats van de standaard Android agenda! Zeker als er zo’n widget bij is, ik ga die proberen :D. Bedankt voor de tip! Stom zeg, dat die agenda’s van Moleskine niet aansluiten..

  17. Leuk artikel! Ik heb 2 kanten. De ene week is alles netjes, organiseer ik alles, staat mijn hele agenda vol en streep ik alles netjes af en dan komt er de andere weken dat mijn hele bureau een pokkezooi is, ik niet eens meer weet dat er agenda’s bestaan en ben ik al mijn to do lijstjes kwijt. Hoe dit komt? i have no idea haha. Ik denk dat mijn karakter is dat ik niet kan plannen en redelijk chaotisch ben, maar ik ben zo streng voor mezelf op het moment en ik merk dat ik er steeds beter in word! (: Ik heb een bord waarop ik briefjes kan hangen met magneetjes, ik heb via excel allemaal lijstjes gemaakt, ik heb 3 agenda’s ( i’m not kidding ) en 100e notitie boekjes. Voor mij helpt dit, maar iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *